×

Wyszukiwarka

Najczęściej wyszukiwane

    ablty.goToMainContent

    Kampanie społeczne
    Fundacji Avalon

    Od 2018 roku Fundacja Avalon realizuje ogólnopolskie kampanie społeczne, których celem jest zmiana postrzegania osób z niepełnosprawnościami w społeczeństwie. Działamy na rzecz równego traktowania i łamania stereotypów. Pokazujemy, że niepełnosprawność nie może być źródłem społecznego wykluczenia.

    Grafika ze zdjęciami bohaterów drugiej odsłony akcji

      Do tej pory zrealizowaliśmy kampanie:

      Szanuję. Nie dyskryminuję! 2024

      W drugiej edycji kampanii „Szanuję. Nie dyskryminuję!”, organizowanej ponownie z okazji Dnia Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami (5 maja), skoncentrowaliśmy się na wizerunku OzN w mediach i apelowaniu o zwiększenia ich reprezentacji. Ponownie powstała sesja zdjęciowa, do której zaprosiliśmy 10 bohaterów, a fotografie wykonał Sebastian Cielecki – od urodzenia poruszający się na wózku pasjonat i społecznik. Ponadto opublikowaliśmy Poradnik Savoir-Vivre wobec osób z niepełnosprawnościami oraz udostępniliśmy quiz weryfikujący dyskryminujące postawy.

      Zbadaj się, nie odkładaj!

      Celem kampanii „Zbadaj się, nie odkładaj!” było zachęcenie osób z niepełnosprawnościami do dbania o zdrowie intymne i psychiczne, korzystania z regularnych badań profilaktycznych w tym zakresie, a także przeciwdziałanie wykluczeniu w dostępie do usług medycznych. Opublikowaliśmy pięć spotów, broszurę edukacyjną dla specjalistów na temat komunikacji z pacjentami i pacjentkami z niepełnosprawnościami oraz zorganizowaliśmy bezpłatne badania profilaktyczne. W ramach akcji promowaliśmy także nową odsłonę Mapy Dostępności Fundacji Avalon, czyli ogólnopolskiej wyszukiwarki dostępnych placówek medycznych.

      Teraz mnie widzisz?

      „Teraz mnie widzisz?” to szósta z kolei ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Avalon. Projekt był współfinansowany przez Państwowy Fundusz Osób Niepełnosprawnych – PFRON. Pomysł na kampanię wyrósł z doświadczeń osób z niepełnosprawnościami, które choć bardzo różne, mają kilka wspólnych mianowników, między innymi to, że ludzie skupiają się na ich niepełnosprawności, zaś człowiek jej doświadczający usuwa się w cień, stając się niewidzialnym. Kampania promuje ideę inkluzywnego społeczeństwa, każdy jest w pełni zauważany i może realizować swoje ambicje i plany na równych zasadach – w przestrzeni publicznej, zawodowej i społecznej.

      Konkurs fotograficzny

      W 2023 roku Fundacja Avalon przeprowadziła II edycję konkursu fotograficznego z okazji 3 grudnia – Międzynarodowego Dnia Osób z Niepełnosprawnościami. Hasłem przewodnim było „Mam tak samo jak Ty – artystyczne sceny z życia codziennego”.

      Udział mógł wziąć każdy – osoby z niepełnosprawnościami i bez, profesjonalni fotografowie i amatorzy.

      Na konkurs nadesłano 231 prac, z czego jury wyróżniło 12 prac. W ramach akcji zorganizowana była wystawa zwycięskich prac oraz aukcje charytatywne, z których dochód wsparł realizację celów statutowych Fundacji.

      Szanuję. Nie dyskryminuję!

      5 maja 2023 roku, wraz z Europejskim Dniem Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami, Fundacja Avalon zainicjowała ogólnopolską akcję – Miesiąc Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami. W jej ramach rozpoczęto zbieranie podpisów pod deklaracją „Szanuję. Nie Dyskryminuję!” oraz opublikowano spot przedstawiający codzienne sytuacje, w których OzN doświadczają nierównego traktowania i braku akceptacji. Ponadto podano do publicznej wiadomości wyniki badań z 2023 roku na temat dyskryminacji, w których wzięły udział osoby z niepełnosprawnościami w różnym wieku. Odbył się także piknik, mający na celu integrację uczestników o różnym stopniu sprawności w trakcie sportowych i kulturalnych aktywności.

      Nic co ludzkie nie jest nam obce

      W grudniu 2022 roku wystartowała kampania „Nic co ludzkie nie jest nam obce”. Do projektu zaproszonych zostało sześć osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności, różnej płci, w różnym wieku, w różnych sytuacjach życiowych. W spotach video, bohaterowie oraz ich bliscy, mierzą się z codziennymi, często niemożliwymi do przewidzenia sytuacjami. W scenach z ich życia, każdy odnajdzie cząstkę własnej codzienności.

      Kampania obejmowała spoty telewizyjne, radiowe, reklamę na nośnikach zewnętrznych i w Internecie, a także szerokie działania w mediach społecznościowych, PR-owe oraz działania we współpracy z twórcami internetowymi. Projekt powstał z potrzeby zmiany społecznego postrzegania niepełnosprawności oraz osób jej doświadczających w znacznie szerszym ujęciu – pełnienia różnych funkcji społecznych i życiowych.

      Pełnosprawni w miłości

      Kampania „Pełnosprawni w miłości” powstała w 2021 roku z potrzeby przełamywania społecznego tabu związanego z seksualnością i rodzicielstwem osób z niepełnosprawnością ruchową. Promuje ideę otwartości na niepełnosprawność w debacie o rodzicielstwie, związkach i możliwościach nawiązywania relacji interpersonalnych, wokół których narosło wiele stereotypów i uprzedzeń.

      W kampanii udział wzięli: Anna Klecha, Miłosz Przybyłek, Sylwia i Tomek Stankiewiczowie oraz Ania i Artur Wachowiczowie wraz córeczką Hanią. W spotach telewizyjnych i towarzyszącej kampanii sesji zdjęciowej zdecydowali się pokazać część swojego życia, codzienne chwile z bliskimi – miłość, czułość i intymność.

      EXTRAsprawni 2020

      Trzecia edycja kampanii „EXTRAsprawni” została zrealizowana pod hasłem „Wystarczy zacząć”, które niesie w sobie zachętę do tego, by nie uznawać swojej niepełnosprawności lub innych przeszkód za słabości, podjąć wyzwanie, zrobić pierwszy krok i ruszyć w drogę do aktywności życiowej i samorealizacji. Spoty telewizyjne i internetowe zachęcały do rozwijania sportowych pasji i realizacji marzeń, pomimo wszelkich życiowych przeciwności.

      EXTRAsprawni 2019

      Ideą projektu w 2019 roku było pokazanie, że sport uprawiany przez osoby z niepełnosprawnościami jest równie emocjonujący i godny uwagi, jak sport osób pełnosprawnych. W kampanii zaprezentowano, że wysiłek i zaangażowanie sportowców z niepełnosprawnościami oraz sprawnych są takie same.

      EXTRAsprawni 2018

      Kampania „EXTRAsprawni” powstała w ramach projektu Avalon Extreme. Celem akcji było upowszechnianie pozytywnych postaw społecznych wobec osób z niepełnosprawnościami i wiedzy dotyczącej niepełnosprawności. Kampania ukazywała, że każdy powinien mieć równe prawa do aktywności społecznej i sportowej, a ograniczenia istnieją przede wszystkim w świadomości zarówno osób z niepełnosprawnościami, jak i pełnosprawnych.