×

Wyszukiwarka

Najczęściej wyszukiwane

    ablty.goToMainContent

    Wsparcie powodzian z niepełnosprawnościami

    Fundacja Avalon pomaga – zobacz film z wizyty w Głuchołazach

    Dzięki zgromadzonym środkom udało nam się pomóc najbardziej potrzebującym.

    Odwiedziliśmy powodzian, aby dodać im otuchy w trudnym czasie, przynosząc nie tylko wsparcie materialne, ale także słowa wsparcia i zrozumienia. Nasza obecność miała na celu przypomnienie, że w obliczu przeciwności losu nie są sami.

    Wciąż możesz pomóc!

    Jak skorzystać z pomocy?

    Jesteś osobą z niepełnosprawnością z terenów objętych powodzią lub jej skutkami? Sprawdź, gdzie znajdziesz pomoc i jak zgłosić swoje potrzeby.

    Wypełnij formularz Fundacji Avalon, w którym zbieramy informacje o zapotrzebowaniu osób z niepełnosprawnościami, by móc skutecznie usuwać skutki powodzi.

    Więcej informacji o wsparciu i zgłaszaniu potrzeb poniżej!

    Nie wiesz, co robić? Zadzwoń na Pomarańczowy Telefon Wsparcia Fundacji Avalon!

    Darmowych porad informacyjnych udzielamy:

    • poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 8:00-15:00,
    • wtorek: 13:00-20:00,
    • mailowo: [email protected]

    Pomoc psychologiczna

    Jeśli w obecnej sytuacji potrzebujesz rozmowy z psychologiem, skorzystaj z bezpłatnych porad w Fundacji Avalon telefonicznie lub mailowo. Psycholog oraz psychoterapeuta poznawczo-behawioralny Jakub Rafalski jest dostępny we wtorki i czwartki w godzinach 9:00-15:00.

    Napisz: psycholog@fundacjaavalon.pl

    Zadzwoń: 531 095 545

    Jak zgłaszać potrzeby?

    Aby zgłosić swoje konkretne potrzeby, skontaktuj się z Centrum Zarządzania Kryzysowego w swoim powiecie. Wejdź na stronę Rządowego Centrum Bezpieczeństwa, a następnie wybierz województwo, w którym mieszkasz – wtedy rozwinie się pełna lista kontaktowa.

    Możesz też kontaktować się bezpośrednio z koordynatorem lokalnym, któremu zgłosisz swoją sytuację telefonicznie.

    UWAGA! Nie zapominaj o śledzeniu rządowej strony z informacjami o pomocy dla powodzian!

    Gdzie szukać pomocy?

    W poszukiwaniu pomocy rzeczowej, wsparcia prawnego i informacyjnego, wolontariuszy, transportu skorzystaj z Mapuj Pomoc – narzędzia, które pomaga znaleźć konkretny rodzaj pomocy w danym regionie.

    Sprawdzaj też na bieżąco aktualizowany informator o różnych formach wsparcia dla powodzian z niepełnosprawnościami ze strony różnych organizacji pomocowych z całego kraju.

    Pamiętaj, że PFRON uruchomił pomoc finansową dla poszkodowanych przez powódź. Wnioski składa się w Powiatowych Centrach Pomocy Rodzinie według miejsca zamieszkania.

    Numery koordynatorów lokalnych

    Nazwa gminyOsoba kontaktowaNumer telefonu
    GłuchołazyKoordynator
    Ewa Gajewska
    502 343 827
    660 705 479
    KłodzkoMagdalena Ptaszyńska883 401 120
    KłodzkoWsparcie p. Magdaleny504 743 468
    KłodzkoWsparcie p. Magdaleny504 743 376
    Lądek ZdrójDominika501 358 363
    Lądek ZdrójAdam668 400 546
    Stronie ŚląskieArtur604 945 202
    Stronie ŚląskieSzkoła691 394 710
    RadochówSołtys Agnieszka Rygielska798 985 577
    BardoJakub Ptasiński602 580 568
    OtmuchówArtur Banasiak606 260 878
    NysaMagdalena Merkel695 047 007
    KorfantówEwelina Siwek604 409 413
    PaczkówAndrzej Kłoczko667 978 645
    ŁambinowiceJolanta Mierzyńska608 089 991
    PakosławiceJoanna Abram724 270 100
    SkoroszyceUrszula Chudobicz 600 752 484
    KamiennikAlicja Myśliwiec530 233 937

    Wsparcie finansowe PFRON

    PFRON uruchomił pomoc finansową dla poszkodowanych przez powódź. Udzielana jest ona w formie jednorazowego świadczenia do 2 000 złotych na rehabilitację społeczną i/lub jednorazowego świadczenia stanowiącego rekompensatę poniesionych strat i/lub pokrycie kosztów przeprowadzenia naprawy sprzętu lub urządzenia. Wnioski składa się w Powiatowych Centrach Pomocy Rodzinie według miejsca zamieszkania.

    Numery alarmowe:

    • 112 - numer alarmowy
    • 999 - pogotowie ratunkowe
    • 998 – straż pożarna
    • 997 – policja
    • 994 - pogotowie wodociągowe
    • 993 - pogotowie cieplne
    • 992 – pogotowie gazowe
    • 991 - pogotowie energetyczne

    Inne przydatne telefony:

    • Infolinia NFZ dla powodzian: 800 190 590 
    • Państwowa Inspekcja Pracy: (22) 391 83 70
    • Całodobowa Infolinia Powodziowa dla mieszkańców Wrocławia: (71) 777 77 77
    • Bezpłatny numer wsparcia psychologicznego Medicover, dedykowany powodzianom: 22 566 22 38

    Sygnalizowanie potrzeb

    Jeżeli nie możesz wydostać się z domu albo swobodnie poruszać, poinformuj o swoich potrzebach za pomocą wywieszenia flagi czy materiału w oknie lub na balkonie. W zależności od tego, co chcesz zakomunikować użyj materiału w jednym z poniższych kolorów:

    • biały: potrzeba ewakuacji,
    • niebieski: potrzeba żywności i wody,
    • czerwony: potrzeba pomocy medycznej

    Jeżeli nad Twoim domem pojawi się śmigłowiec, ułóż odpowiednio ręce:

    • obie ręce wzniesione do góry w kształt litery Y – potrzeba pomocy
    • ręce ułożone skosem jedna do góry, druga do dołu – brak potrzeby pomocy.

    Nie machaj do śmigłowca ani innych służb, jeżeli nie potrzebujesz pomocy.  

    Słowniczek PJM dla powodzian i służb

    W sytuacjach kryzysowych, takich jak powódź, komunikacja jest kluczowa. Towarzystwo GEST przygotowało krótki słowniczek ważnych pojęć dla powodzian i służb. Znaki takie jak POMOC, LEKI, NIEBEZPIECZEŃSTWO oraz inne ułatwią porozumienie w trakcie akcji ratunkowych i wsparcia Głuchych.

    Jak przygotować się do ewakuacji?

    Istnieje ryzyko, że będziesz musiał czy musiała opuścić swój dom. Aby być na bieżąco, sprawdzaj raporty dobowe o sytuacji meteorologicznej i hydrologicznej. W kryzysowej sytuacji, spróbuj nie wpadać w panikę.

    Jeżeli jesteś osobą z niepełnosprawnością bądź opiekunem takiej osoby, pamiętaj przed ewakuacją, aby spakować: 

    1. Dokumenty tożsamości oraz dokumentację medycznej.
    2. Leki przyjmowane stale i doraźnie (ewakuacja to duży stres, który może prowadzić do wystąpienia różnych dodatkowych objawów) – jeśli masz zapas lekarstw – spakuj zapas na kilka dni. Jeśli nie masz- zgłoś zapotrzebowanie do sztabu kryzysowego. 
    3. Artykuły pierwszej potrzeby sanitarnej: podkłady, pieluchy, cewniki, gaziki, basen lub kaczka oraz wymienniki do urządzeń wspierających funkcjonowanie codzienne. 
    4. Sprzęty wspierające funkcjonowanie (wózki, kule, laski, protezy, aparat słuchowy ect.) 
    5. Jeżeli masz sprzęt niezbędny, którego nie możesz przenieść samodzielnie – koncentratory tlenu, butle – zabezpiecz i oznacz (tak aby w przypadku pojawienia się służb w domu wiedzieli jakie urządzenia muszą być ewakuowane wraz z Tobą.) Jeśli to będzie możliwe służby wesprą przenoszenie sprzętu, jeśli nie będzie musiał pozostać w domu, a w miejscu ewakuacji zorganizowany zostanie sprzęt tym czasowy wg. potrzeb. 
    6. Zabezpiecz – o ile to możliwe – łózka, materace odleżynowe, sprzęty techniczne, które są ważne do funkcjonowania osoby z niepełnosprawnością. Pamiętaj, że jak tylko będziecie mogli wrócić do domu to będzie także potrzebne w pierwszej kolejności tak abyście mogli wrócić wspólnie. 
    7. Ubrania i obuwie dla OzN, bieliznę. 
    8. W przypadku osób z niepełnosprawnością intelektualną czy zaburzeniami psychicznymi, pamiętaj zabrać ważne przedmioty, które służą do uspakajania lub komunikacji (tablety z komunikatorami alternatywnymi, książki -przewodniki, które towarzyszą wam w codziennej komunikacji). 

    Jeśli nie masz możliwość zabrania wszystkich ww. przedmiotów, zgłoś swoje potrzeby do sztabu kryzysowego precyzyjnie wskazując swoje miejsce – gdzie się ewakuujesz. Podaj ADRES, pod którym będziesz przebywał przez czas ewakuacji. 

    Ważne! Jeśli jakieś przedmioty, które musisz pozostawić w domu są szczególnie ważne dla osoby z niepełnosprawnością (koc, łóżko, zdjęcia, zabawki) – zabezpiecz je możliwie najlepiej. 

    Co jeszcze może Ci się przydać?

    Rządowe Centrum Bezpieczeństwa informuje, jak przygotować się na sytuacje kryzysowe, np. powódź. RCB radzi, żeby zadbać o wcześniejsze przygotowanie plecaka ewakuacyjnego. 

    • radio na baterie z bateriami; 
    • latarka z bateriami; 
    • najpotrzebniejsze dokumenty; 
    • zapalniczka lub zapałki; 
    • maski oddechowe lub ochronne; 
    • mapa z lokalnymi drogami, kompas, busola, GPS; 
    • otwieracz do puszek; 
    • posiłki na 2 dni; 
    • nóż, ołówek i notes; 
    • komplet sztućców; 
    • kurtka przeciwdeszczowa; 
    • apteczka; 
    • śpiwór; 
    • worki na śmieci; 
    • ubranie na zmianę; 
    • mydło, żel do dezynfekcji; 
    • kombinerki, łom, narzędzie wielofunkcyjne; 
    • gotówkę w niewielkich nominałach; 
    • butelkę filtrującą z nowym filtrem; 
    • gumy, sznurki, opaska zaciskowa,
    • najważniejsze dokumenty, takie jak: dowód tożsamości, akt własności mieszkania, wypisy księgi wieczystej, podstawowe informacje medyczne, dowód ubezpieczenia, akty urodzenia, ślubu, zgonu, zaświadczenia o rentach, emeryturach i dochodach i pendrive ze skanami dokumentów. 

    Do plecaka należy też dołączyć kartę z imieniem, nazwiskiem i adresem. 

    Jeżeli potrzebujesz dowiedzieć się więcej w zakresie przygotowania do ewakuacji, możesz skorzystać z darmowego wsparcia Fundacji Avalon, dzwoniąc na Pomarańczowy Telefon Wsparcia Fundacji Avalon: 530 001130. Możesz też do nas napisać na: [email protected]

    Jak pomóc powodzianom z niepełnosprawnościami?

    Nie pozwólmy, aby osoby z niepełnosprawnościami zostały same w obliczu trudności! W sytuacjach kryzysowych napotykają one na dodatkowe trudności w dostępie do pomocy, są bardziej narażone na obrażenia i śmierć, a ich potrzeby często bywają ignorowane. Każda złotówka, każda godzina wolontariatu i każde udostępnienie informacji o możliwości wpłaty to krok w stronę odbudowy ich życia.

    Przekazaliśmy 100 000 zł – dorzuć się!

    We wrześniu Fundacja Avalon przekazała 100 000 zł na pomoc powodzianom z niepełnosprawnościami w południowej Polsce. Dalej możesz dorzuć się do naszej akcji! Trwa Zrzutka, z której środki zostaną przeznaczone na produkty higieniczne, podkłady medyczne, sprzęt medyczny, sprzęt ortopedyczny, leki i suplementy, żywność medyczna, odzież i obuwie.

    Dlaczego warto nas wspierać?

    Ikona człowieka na wózku, a obok niego sakiewka z symbolem pieniędzy.

    Bezpośrednia pomoc

    Wasze wsparcie finansowe pomoże w zakupie niezbędnych środków do życia, takich jak żywność, odzież czy sprzęt rehabilitacyjny.

    Ikonka głowy, w której znajduje się serce.

    Wsparcie psychologiczne

    Oferujemy pomoc psychologiczną dla OzN dotkniętych powodzią, co jest niezwykle ważne wobec traumatyzującego doświadczenia klęski żywiołowej.

    Ikona telefonu.

    Pomoc prawna i dostęp do informacji

    Udzielamy bezpłatnych porad informacyjnych i prawnych oraz pomagamy w formalnościach, co pomaga powodzianom wrócić do aktywnego życia.

    Jak wpłacić na cele Fundacji?

    Wpłać przez Przelew na telefon BLIK: wpłat można dokonywać na numer 666 324 328 z tytułem “POWÓDŹ”  

    Przekaż przelew na konto bankowe: 

    • nazwa odbiorcy: Fundacja Avalon – Bezpośrednia Pomoc Niepełnosprawnym, Michała Kajki 80/82 lok. 1, 04-620 Warszawa  
    • nr rachunku odbiorcy: 86 1600 1286 0003 0031 8642 6151   
    • tytuł przelewu:  “POWÓDŹ” 

    Wyślij SMS Charytatywny o treści “POMOC POWÓDŹ” na numer 75 165. Koszt SMSa wynosi 6,15 (z VAT), z czego 5 zł przekazywane jest na rzecz osób z niepełnosprawnościami, które ucierpiały w powodzi. Fundacja nie pobiera opłaty manipulacyjnej od kwoty wsparcia

    Jak przekazać darowiznę spoza Polski?

    Wystarczy, że robiąc przelew z dowolnego kraju, podasz następujące dane:

    • Zrzutka: Pomoc Powodzianom z Niepełnosprawnościami – Fundacja Avalon
    • Indywidualny numer konta tej zrzutki: 62 1750 1312 6880 4814 6876 0128
    • Odbiorca: Zrzutka.pl Sp. z o.o., al. Karkonoska 59, 53-015 Wrocław
    • Dane potrzebne do wykonania przelewu międzynarodowego:
      • IBAN: PL 62 1750 1312 6880 4814 6876 0128
      • SWIFT: PPABPLPKXXX
    • Nazwa i adres banku: BNP Paribas Bank Polska Spółka Akcyjna, ul. Kasprzaka 10/16, 01-211 Warszawa

    Wpłata w aplikacji mobilnej Credit Agricole

    Aby wykonać przelew, należy uruchomić aplikację CA24 Mobile i wybrać sekcję „Płatności”. Następnie, po kliknięciu w przycisk „Darowizny”, wybrać Fundację Avalon.

    Zachęcamy wszystkich klientów banku do korzystania z przelewu dobroczynnego i wspierania naszych działań na rzecz powodzian z niepełnosprawnościami, a bankowi Credit Agricole dziękujemy, za umieszczenie Fundacji Avalon na liście organizacji charytatywnych w aplikacji!

    Licytuj, kupuj i sprzedawaj z Allegro Charytatywni!

    Na Allegro Charytatywni możesz wesprzeć nas na dwa sposoby:

    • kupić przedmiot wystawiony na aukcji charytatywnej na rzecz Fundacji Avalon,
    • wystawić przedmiot, z którego zysk zostanie przeznaczony na wsparcie naszych działań na rzecz powodzian z niepełnosprawnościami.

    Przypominamy, że Fundacja Maraton Warszawski wystawiła na taką akcję 5 plakatów Andrzeja Pągowskiego – wszystkie zostały zlicytowane i sprzedane! Dziękujemy za wsparcie!

    logo allegro charytatywni

    Chcesz z nami działać jako firma?

    Chcesz przekazać darowiznę jako firma? Planujesz zorganizować zbiórkę lub wolontariat pracowniczy w swoim miejscu pracy? Skontaktuj się z naszymi specjalistami:

    • Marcin Podstawka: +48 730 965 330
    • Paweł Pokorski: +48 790 835 190

    Czekamy na zgłoszenia!