×

Wyszukiwarka

Najczęściej wyszukiwane

    ablty.goToMainContent

    Szkolenia z zakresu przyjmowania pacjentek i pacjentów z niepełnosprawnościami

    Data
    Ustalana indywidualnie z placówką
    Miejsce
    Stacjonarnie, w siedzibie placówki lub Online
    Kontakt
    e-mail: [email protected]
    tel: 531 827 663

    W szpitalach i placówkach medycznych nadal istnieją znaczące utrudnienia, uniemożliwiające osobom z niepełnosprawnościami dostęp do podstawowych usług opieki zdrowotnej.

    Zrealizowane przez Fundacje Avalon badania potwierdzają, że osoby z niepełnosprawnościami mają większe trudności z dostępem do opieki zdrowotnej niż osoby bez niepełnosprawności.

    Kluczem do wyeliminowania barier i zwiększenia dostępności do profilaktyki zdrowia jest edukacja osób pracujących w ochronie zdrowia w zakresie potrzeb pacjenta, pacjentki z niepełnosprawnością.

    Szkolenia z zakresu przyjmowania pacjentek i pacjentów z niepełnosprawnościami to autorska oferta Fundacji Avalon, kierowana do placówek medycznych, specjalistów, specjalistek, osób pracujących w obszarze ochrony zdrowia oraz osób zainteresowanych tematyką.

    Informacje zawarte w szkoleniu dotyczą wiedzy z zakresu komunikacji i potrzeb osób z różnymi niepełnosprawnościami i mają na celu zidentyfikowanie i wyeliminowanie barier napotykanych przez osoby z niepełnosprawnościami w placówkach medycznych i gabinetach specjalistycznych.

    Podczas szkolenia będziemy się koncentrować na praktycznym podejściu i gotowych rozwiązaniach w kontekście komunikacji i przyjmowania pacjentów, pacjentek z różnymi niepełnosprawnościami.

    Opis szkolenia

    Szkolenie jest kierowane do placówek medycznych, instytucji, a także do wszystkich osób zainteresowanych poszerzeniem kompetencji z zakresu obsługi pacjenta z niepełnosprawnością.

    Szkolenie może odbywać się stacjonarnie w siedzibie placówki, instytucji lub online, w formie wykładowo – warsztatowej z pełnym zaangażowaniem osób uczestniczących. Trwa od 6 do 8 godzin.

    Każde szkolenie prowadzi dwóch trenerów – osoby eksperckie w zakresie pracy z osobami z niepełnosprawnościami oraz samorzecznicy  i samorzeczniczki w temacie niepełnosprawności.

    Po zakończonym szkoleniu uczestnicy otrzymają:

    • certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia,
    • atrakcyjne materiały edukacyjne​,
    • możliwość dołączenia do Mapy Dostępności Fundacji Avalon.

    Ze szkolenia można skorzystać jako placówka/organizacja lub zgłosić się jako uczestnik_czka.

    Termin szkolenia dla danej placówki jest ustalany indywidualnie po zgłoszeniu chęci wzięcia udziału przez formularz zgłoszeniowy, telefonicznie lub mailowo.

    Szkolenie jest płatne, cena jest uzależniona od formy (stacjonarnie czy online), a także od potrzeb osób lub podmiotu zamawiającego szkolenie. Kwota ustalana jest indywidualnie, po wysłaniu zgłoszenia przez placówkę, organizację.

    Szkolenia dla osób zgłaszających się indywidualnie organizowane się dwa razy w roku, informacje o nich można znaleźć na naszych mediach społecznościowych.

    Program szkolenia

    Do udziału zapraszamy:

    • Dokumenty i regulacje prawne dot. niepełnosprawności ​
    • Definicja i podział niepełnosprawności ​
    • Komunikacja​
    • Język inkluzywny​
    • Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami ​
    • Rodzaje niepełnosprawności – definicja, wyzwania i wskazówki ​
    • niepełnosprawność słuchu ​
    • niepełnosprawność wzroku ​
    • niepełnosprawność ruchowa ​
    • zaburzenia mowy ​
    • epilepsja​
    • zespół Tourette’a​
    • MPD
    • niepełnosprawność intelektualna​
    • spektrum autyzmu​
    • Dostosowania architektoniczne
    • Ewakuacja osób z niepełnosprawnościami
    • Gabinet lekarski przyjazny osobom z niepełnosprawnościami
    • Dostępność narzędzi cyfrowych

    *Istnieje możliwość otrzymania spersonalizowanej oferty szkoleniowej. Zapraszamy do kontaktu.

    Cele i korzyści
    • Przełamanie mitów i stereotypów dotyczących osób z niepełnosprawnościami.​
    • Poznanie podstawowych zasad dotyczących obsługi pacjentów, pacjentek z różnymi niepełnosprawnościami.​
    • Wypracowanie modelu komunikacji z osobami o różnych potrzebach.​
    • Poznanie najważniejszych zasad w kontakcie z pacjentami i pacjentkami z niepełnosprawnościami.​
    • Podniesienie kompetencji własnych oraz wypracowanie wyższej jakości obsługi pacjenta, pacjentki z niepełnosprawnością.​
    • Uwrażliwienie na niepełnosprawność, właściwą i niedyskryminującą postawę, a także na język.