Szkolenia z zakresu przyjmowania pacjentek i pacjentów z niepełnosprawnościami
Data Ustalana indywidualnie z placówką |
Miejsce Stacjonarnie, w siedzibie placówki lub Online |
Kontakt e-mail: [email protected] tel: 531 827 663 |
W szpitalach i placówkach medycznych nadal istnieją znaczące utrudnienia, uniemożliwiające osobom z niepełnosprawnościami dostęp do podstawowych usług opieki zdrowotnej.
Zrealizowane przez Fundacje Avalon badania potwierdzają, że osoby z niepełnosprawnościami mają większe trudności z dostępem do opieki zdrowotnej niż osoby bez niepełnosprawności.
Kluczem do wyeliminowania barier i zwiększenia dostępności do profilaktyki zdrowia jest edukacja osób pracujących w ochronie zdrowia w zakresie potrzeb pacjenta, pacjentki z niepełnosprawnością.
Szkolenia z zakresu przyjmowania pacjentek i pacjentów z niepełnosprawnościami to autorska oferta Fundacji Avalon, kierowana do placówek medycznych, specjalistów, specjalistek, osób pracujących w obszarze ochrony zdrowia oraz osób zainteresowanych tematyką.
Informacje zawarte w szkoleniu dotyczą wiedzy z zakresu komunikacji i potrzeb osób z różnymi niepełnosprawnościami i mają na celu zidentyfikowanie i wyeliminowanie barier napotykanych przez osoby z niepełnosprawnościami w placówkach medycznych i gabinetach specjalistycznych.
Podczas szkolenia będziemy się koncentrować na praktycznym podejściu i gotowych rozwiązaniach w kontekście komunikacji i przyjmowania pacjentów, pacjentek z różnymi niepełnosprawnościami.
Opis szkolenia
Szkolenie jest kierowane do placówek medycznych, instytucji, a także do wszystkich osób zainteresowanych poszerzeniem kompetencji z zakresu obsługi pacjenta z niepełnosprawnością.
Szkolenie może odbywać się stacjonarnie w siedzibie placówki, instytucji lub online, w formie wykładowo – warsztatowej z pełnym zaangażowaniem osób uczestniczących. Trwa od 6 do 8 godzin.
Każde szkolenie prowadzi dwóch trenerów – osoby eksperckie w zakresie pracy z osobami z niepełnosprawnościami oraz samorzecznicy i samorzeczniczki w temacie niepełnosprawności.
Po zakończonym szkoleniu uczestnicy otrzymają:
- certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia,
- atrakcyjne materiały edukacyjne,
- możliwość dołączenia do Mapy Dostępności Fundacji Avalon.
Ze szkolenia można skorzystać jako placówka/organizacja lub zgłosić się jako uczestnik_czka.
Termin szkolenia dla danej placówki jest ustalany indywidualnie po zgłoszeniu chęci wzięcia udziału przez formularz zgłoszeniowy, telefonicznie lub mailowo.
Szkolenie jest płatne, cena jest uzależniona od formy (stacjonarnie czy online), a także od potrzeb osób lub podmiotu zamawiającego szkolenie. Kwota ustalana jest indywidualnie, po wysłaniu zgłoszenia przez placówkę, organizację.
Szkolenia dla osób zgłaszających się indywidualnie organizowane się dwa razy w roku, informacje o nich można znaleźć na naszych mediach społecznościowych.
Program szkolenia
Do udziału zapraszamy:
- Dokumenty i regulacje prawne dot. niepełnosprawności
- Definicja i podział niepełnosprawności
- Komunikacja
- Język inkluzywny
- Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami
- Rodzaje niepełnosprawności – definicja, wyzwania i wskazówki
- niepełnosprawność słuchu
- niepełnosprawność wzroku
- niepełnosprawność ruchowa
- zaburzenia mowy
- epilepsja
- zespół Tourette’a
- MPD
- niepełnosprawność intelektualna
- spektrum autyzmu
- Dostosowania architektoniczne
- Ewakuacja osób z niepełnosprawnościami
- Gabinet lekarski przyjazny osobom z niepełnosprawnościami
- Dostępność narzędzi cyfrowych
*Istnieje możliwość otrzymania spersonalizowanej oferty szkoleniowej. Zapraszamy do kontaktu.
Cele i korzyści
- Przełamanie mitów i stereotypów dotyczących osób z niepełnosprawnościami.
- Poznanie podstawowych zasad dotyczących obsługi pacjentów, pacjentek z różnymi niepełnosprawnościami.
- Wypracowanie modelu komunikacji z osobami o różnych potrzebach.
- Poznanie najważniejszych zasad w kontakcie z pacjentami i pacjentkami z niepełnosprawnościami.
- Podniesienie kompetencji własnych oraz wypracowanie wyższej jakości obsługi pacjenta, pacjentki z niepełnosprawnością.
- Uwrażliwienie na niepełnosprawność, właściwą i niedyskryminującą postawę, a także na język.